Anticipeaza pericolele PSS
PSS - Sistemul care anticipeaza pericolele
PSS - Sistemul care anticipeaza pericolele

     Cum pot fi prevenite accidentele grave? Cum pot fi soferii ajutati de tehnologie? Cercetatorii de la Bosch lucreaza intens la aceste subiecte.

     Un fapt important este: cu cat este observat mai devreme un pericol, cu atat mai multe posibilitati are soferul de a reactiona. O alta concluzie a fost ca multi soferi nu sunt in stare sa faca "toate lucrurile care trebuie" in momentul socului. De exemplu nu franeaza destul de rapid, reducand astfel distanta disponibila pentru franare.

     Solutia de la Bosch pentru astfel de situatii este PSS - Sistemul de anticipare a pericolelor. Tehnologia inteligenta avertizeaza din timp soferul, il ajuta si intervine in caz de urgenta pentru a reduce consecintele unui accident.

Vedere de ansamblu asupra PSS

     Un sistem radar foarte evoluat monitorizeaza constant zona din fata vehiculului. Programul PSS analizeaza informatia venita de la "ochiul electronic" si poate recunoaste o situatie periculoasa in stadiu incipient.


     De indata ce un accident este probabil, sunt declansate masurile de siguranta, in trei etape - mai repede decat poate reactiona orice sofer.

1. Prima etapa a PSS ( PBA ) pregateste vehiculul pentru oprirea de urgenta pentru a reduce la minim distanta necesara franarii..

2. Daca soferul nu detecteaza soferul si nu reactioneaza, tehnologia il avertizeaza de pericol cu o frana de scurta durata si/sau semnale acustice/vizuale si/sau un mic soc prin intermediul centurii de siguranta. Aceasta functie se declanseaza in cea de-a doua etapa (PCW).

3. Īn a treia etapa sistemul actioneaza independent frana de urgenta inaintea unui accident inevitabil, daca soferul nu reactioneaza la timp (PEB).

Viitorul este deja aici

     Poate suna a science fiction pentru unii oameni, dar ” ingerul pazitor ” electronic PSS va imbunatati in curand siguranta pe strazile Europei: prima parte a sistemului - Predictive Brake Assist ( PBA ) - va intra in productie in acest an. Urmatorul modul, Predictive Collision Warning ( PCW ) este aproape gata de productia de serie.

Predictive Safety Systems in detaliu

     PSS foloseste inteligent sistemele de siguranta si confort existente ABS, ESP®, Hydraulic Brake Assist ( HBA ) si Adaptive Cruise Control (ACC). Combinand si folosind aceste sisteme este posibila detectarea unui posibil accident si lansarea unor masuri eficiente de evitare.

Detectarea pericolelor: senzori de inalta performanta

     Senzorul radar folosit deja la pilotul automat inteligent (Adaptive Cruise Control) pentru a mentine automat distanta adecvata fata de vehiculul din fata poate servi si PSS pentru scanarea unei distante de 200. Senzorul detecteaza vehiculele de pe aceeasi banda si calculeaza distanta pana la ele si viteza acestora. Sistemele PSS sunt active permanent, indiferent daca ACC este pornit sau nu.

Pregatirea ideala a manevrei de franare:
Asistentul de franare - Predictive Brake Assistant (PBA)

     Daca senzorii detecteaza riscul unui accident, aparand posibilitatea unei opriri de urgenta, Asistentul de franare (PBA) - prima etapa a PSS - pregateste sistemul de franare pentru oprirea de urgenta. El alimenteaza n avans circuitul de franare pentru a ajunge mai repede la presiunea necesara, si pozitioneaza sistemul de franare aproape de discuri, fara ca soferul sa observe. De asemeni, PBA micsoreaza nivelul critic de franare de la care se activeaza asistentul hidraulic de franare ( HBA ). Studiile au aratat ca astfel de masuri pot fi foarte eficiente: chiar si in situatii critice, doar o treime din soferi reactioneaza cu o manevra de franare de urgenta. Majoritatea soferilor sunt atat de ezitanti incit asistentul hidraulic de franare nici nu este activat.

     Soferii castiga timp pretios: de indata ce apasa pe frana, are la dispozitie performanta completa de franare - aproximativ 30 milisecunde mai devreme. Combinand rectia soferului cu cea a asistentului de franare se poate scurta semnificativ distantele de franare.

Reactie mai rapida: Avertizarea de coliziune
- Predictive Collision Warning (PCW) -

     Al doilea modul al PSS, avertizarea de coliziune (PCW), avertizeaza soferii in situatii critice. O frana de scurta durata, un mic soc prin intermediul centurii de siguranta semnale acustice si vizuale, toate aceste alerteaza soferul de pericolul iminent.

     Numerele vorbesc de la sine: un studiu al Asociatiei Asiguratorilor Germani* arata ca aproape jumatate din soferii implicati in accidente nu au franat deloc*. Avertizarea la timp permite soferilor sa reactioneze mai repede in caz de pericol, cu o manevra de evitare si/sau cu frana pentru a reduce viteza impactului. PCW contribuie astfel la evitarea multor accidente si la micsorarea gravitatii coliziunilor.

* Sursa: Prof. Langwieder, Association of German Insurers

Interventie activa:
Frana de urgenta - The Predictive Emergency Brake (PEB)


     Daca soferul nu reactioneaza in ciuda tuturor avertizarilor, sistemul detecteaza accidentul inevitabil si activeaza frana de urgenta ( PEB ). Pana in acest moment soferul era partea activa, fiind doar sprijinit de sistemele de securitate. Dar din acest moment, PEB actioneaza automat manevra de franare de forta maxima. Sistemul foloseste ultima sansa pentru a reduce forta coliziunii iminente si a micsora urmarile impactului.

Este necesara siguranta maxima

     Din moment ce PEB intervine activ in conducerea masinii, Bosch aplica cele mai stricte standarde de siguranta pentru recunoasterea obiectelor si evaluarea riscului de accident. Aceasta inseamna ca sistemul radar trebuie sa fie sprijinit de un alt sistem de masura, cum ar fi senzorii video.

CAPS: Si mai siguri in viitor

     Noi sisteme electronice vor contribui la reducerea la minim a numarului de accidente si a riscului de ranire. O metoda promitatoare este combinarea sistemelor active si pasive cu PSS, pe care Bosch il dezvolta in cadrul programului CAPS.

     PSS sunt primul pas in aceasta directie.
Īn viitor, functiile CAPS nu doar vor preveni sau reduce impactul coliziunilor frontale, ci vor oferi vehiculelor protectie de jur imprejur, pentru diferite tipuri de accidente. Soferii vor avea un sprijin activ in situatiile periculoase care pot duce la coliziuni laterale, in spate sau multiple, sau care pot cauza rasturnarea vehiculului.

     Inginerii din cercetare de la Bosch lucreaza pentru a face vehiculele din ce in ce mai sigure pentru toti participantii la trafic. Viziunea noastra este un trafic stradal fara accidente.


   PSS   Sursa : www.bosch.com.ro


Inapoi
Frana de motor   ABS   ESP   SIPS  ...
        Inainte de a incepe sa discutam despre traficul pe timp de iarna doresc sa va explic cum se poate frana cat mai eficient cand avem zapada sau gheata sub roti.
               Ex:     Daca suntem in treapta a-3-a la o viteza de 50-55 km/h :
        Ridicam piciorul de pe acceleratie si il pozitionam pe pedala de frana, apasand cu finete pe aceasta fara a calca ambreiajul.
        Cand ajungem la o viteza de 35-40 km/h ridicam piciorul de pe frana, calcam ambreiajul,introducem schimbatorul de viteza in treapta a-2-a, ridicam piciorul de pe ambreiaj, dupa care putem sa calcam usor pe pedala de frana.
Vezi pagina :





Jocuri parcare Parcarea laterala Labrador Portofoliu Acvarii



Oprirea interzisa   Circulatia pe autostrada   Obligatii la calea ferata   Puncte de amenda   Depasirea se interzice

Infractiuni si pedepse   Prioritatea de dreapta   Obligatii in caz de accident   Circulatia pe benzi   Examen traseu   Cedeaza trecerea

Raspunderea contraventionala   Indicatoare de interzicere   Viteza in localitati


SUS




 

 

Brazilia Moldova Italia America Rusia Franta Belgia Grecia Germania Ukraina Spania Anglia Suedia
Scoala de soferi Bucuresti
Cafenea
Photoshop
Link
Diverse