Iarna in afara localitatilor.
Iarna in afara localitatilor.
 Conducerea autoturismului iarna in afara localitatilor.

  -   Capcane   care pot sa apara in timpul conducerii in afara localitatii.

  -  In timpul iernii cand temperaturile scad sub 0 grade, suntem pusi in situatia de a ne intalni cu o serie de situatii periculoase care ne pot pune in dificultate atat pe noi cat si pe ceilalti participanti la trafic.






      In randurile ce urmeaza am sa va descriu pe scurt unele din aceste situatii :

  --   Dupa mai multe zile geroase, cand temperaturile scad sub -5 grade, atat pamantul cat si asfaltul ingheata, lucru insesizabil pe un carosabil uscat de la volanul autoturismului. Daca in una din zilele ce urmeaza temperatura mediului ambiant creste la valori putin peste 0 grade celsius si incepe ploaia, particulele de apa cazute pe sol ingheata si se transforma in polei (gheata cu apa). Poleiul este deosebit de periculos pentru toti participantii la trafic (pietoni, vehicule si autovehicule), deoarece coeficientul de aderenta este aproape 0 (mult mai scazut decat cel al zapezii).

  --  Daca la plecarea din localitate a inceput sa ninga, dar observam ca zapada cazuta la contactul cu solul se topeste deoarece nu este destul de frig (in orase temperaturile sunt mai ridicate cu 2-3 grade decat in afara acestora, iar stazile sunt mai protejate de vant), trebuie sa avem grija ca la iesirea din localitati aceasta se poate depune si din cauza traficului soseaua sa devina un adevarat derdelus.


  --  In timp ce conducem iarna pe lapovita intr-o zona colinara, trebuie sa avem grija ca pe partea opusa, in panta (coborare) din cauza curentilor de aer soseaua poate sa fie inghetata. Soselele inghetate sunt mai periculoase pentru cei care coboara decat pentru cei care urca.

  --  Este bine ca pe un carosabil cu zapada batatorita sa nu depasiti alte autovehicule in miscare, dar daca acest lucru nu este posibil si sunteti nevoit sa efectuati aceasta manevra, va sugerez ca depasirea sa nu o faceti in coborarea unei pante. In aceasta situatie derapajul este iminent (fie cand virati pentru a intra in depasire, cat mai ales cand virati pentru a reveni din depasire pe banda dvs.).


  --  Atunci cand circulati iarna pe un carosabil uscat pe marginea caruia sunt palantati copaci, daca este ger, ramurile lor sunt imbracate in chiciura din cauza frigului si a umiditatii si puteti fi luat prin surprindere de o   capcana   deosebit de periculoasa. In cazul in care este vant chiciura de pe ramurile copacilor cade pe asfalt, producand la trecerea autovehiculelor o pelicula de gheata deosebit de periculoasa pe carosabil.

  --  Chiar daca soselele sunt curatate, in unele portiuni pe margine mai raman petice de zapada sau gheata. In astfel de situaii este bine sa circulati mai aproape de axul drumului. In cazul in care autovehiculul din spate doreste sa va depaseasca, sau din sens opus se apropie un alt autovehicul, este necesar sa reveniti cat mai aproape de marginea din deapta. Aceasta revenire sa o faceti doar dupa reducerea vitezei.

  --  In cazul in care circulati pe o sosea pe a care zapada asternuta s-a batatorit din cauza traficului si observati ca autovehiculul din spate intra in depasirea dvs. cu o viteza prea mare fata de aderenta carosabilului inghetat, in momentul in care a ajuns pe banda de sens opus paralel cu autoturismul pe care il conduceti, ridicati piciorul de pe acceleratie pentru a reduce viteza, dupa care introduceti schimbatorul intr-o treapta inferioara pentru a efectua frana de motor. Acest lucru este necesar pentru a ramane la o distanta cat mai mare in spatele autovehiculului care v-a depasit, pentru a nu intra in coliziune cu acesta daca intra in derapaj la revenirea din depasire.

  --  O zona cu un potential pericol pe timp de iarna il constitue podurile si podetele. La o temperatura sub 0 grade celsius, chiar daca soseaua este uscata, trebuie sa aveti grija la poduri si podete, unde din cauza umiditatii atmosferice, curentilor de aer si a temperaturii scazute se produce condens care ingheata pe partea carosabila.

Inapoi
Unghiul mort
                Unul din factorii importanti pentru prevenirea accidentelor in cazul schimbarii benzilor de circulatie, il reprezinta cunoasterea notiunii de unghi mort. Asigurarea in oglinzile retrovizoare fara o asigurare in unghiul mort este incompleta.
        Majoritatea accidentelor care se produc la schimbarea benzii de circulatie sunt cauzatae de necunoasterea sau ignorarea asigurarii in unghiul mort.


Vezi pagina :
Frana de motor   ABS   ESP ...
        Inainte de a incepe sa discutam despre traficul pe timp de iarna doresc sa va explic cum se poate frana cat mai eficient cand avem zapada sau gheata sub roti.
               Ex:     Daca suntem in treapta a-3-a la o viteza de 50-55 km/h :
        Ridicam piciorul de pe acceleratie si il pozitionam pe pedala de frana, apasand cu finete pe aceasta fara a calca ambreiajul.
        Cand ajungem la o viteza de 35-40 km/h ridicam piciorul de pe frana, calcam ambreiajul,introducem schimbatorul de viteza in treapta a-2-a, ridicam piciorul de pe ambreiaj, dupa care putem sa calcam usor pe pedala de frana.
Vezi pagina :





Jocuri parcare Parcarea laterala Labrador Portofoliu Acvarii



Oprirea interzisa   Circulatia pe autostrada   Obligatii la calea ferata   Puncte de amenda   Depasirea se interzice

Infractiuni si pedepse   Prioritatea de dreapta   Obligatii in caz de accident   Circulatia pe benzi   Examen traseu   Cedeaza trecerea

Raspunderea contraventionala   Indicatoare de interzicere   Viteza in localitati


SUS




 

 

Brazilia Moldova Italia America Rusia Franta Belgia Grecia Germania Ukraina Spania Anglia Suedia
Scoala de soferi Bucuresti
Cafenea
Photoshop
Link
Diverse