Iarna in localitati.
Iarna in localitati.
Conducerea autoturismului iarna in localitati.

  -   Cand zilele se scurteaza, iar temperaturile scad sub 0 grade celsius este recomandat sa conducem mai prudent, cu viteza redusa, distanta dintre autovehicule sa fie mai mare, iar reducerea vitezei sa o realizam cu ajutorul franei de motor.






  -   Capcane care pot aparea in traficul din localitati pe timp de iarna cand temperaturile sunt sub 0 grade.


  -   Dupa o ninsoare slaba, daca iese soarele aceasta se topeste si asfaltul se usca, dar pe sosea in conul de umbra a-l cladirilor mai inalte poate sa persiste gheata.


  -   In cazul unor conducte de apa subterane sparte, apa ajunge pe carosabil si ingheata.


  -   La apropierea de o intersectie in care trebuie sa acordati prioritate, reduceti din timp viteza pentru a nu fi surprins de o pata de gheata aflata in zona de oprire.


  -   In cazul in care circulati pe o strada cu linii de tramvai, iar pe sosea s-a depus zapada sau gheata, incercati sa nu ajungeti cu toate rotile autoturismului pe sinele de tramvai pentru a nu intra in derapaj.


  -   Daca este zapada sau gheata pe carosabil si doriti sa urcati in diagonala peste o bordura pentru a parca partial sau total pe un trotuar autovehiculul poate sa derapeze cu spatele spre axul drumului.


  -   Chiar daca soseaua este uscata la trecerea peste poduri putem fi surprinsi de gheata care se formeaza pe acestea din cauza condensului format de curentii de aer care invaluie podul.


  -   Este necesar sa reducem viteza, sa marim atentia si sa ocolim la distanta mare atunci cand trecem pe langa biciclistii care isi pot pierde controlul si pot aluneca pe gheata.


  -   De asemenea trebuie sa reducem viteza si sa marim atentia atunci cand observam ca pietonii traverseaza strada chiar si prin locuri nepermise.


  -   Este recomandat sa pastram o distanta de siguranta mai mare fata de autovehiculele care ne preced, pentru a evita producerea unui accident in cazul in care conducatorii acestora pierd controlul si derapeaza in fata noastra.


Inapoi
Unghiul mort
                Unul din factorii importanti pentru prevenirea accidentelor in cazul schimbarii benzilor de circulatie, il reprezinta cunoasterea notiunii de unghi mort. Asigurarea in oglinzile retrovizoare fara o asigurare in unghiul mort este incompleta.
        Majoritatea accidentelor care se produc la schimbarea benzii de circulatie sunt cauzatae de necunoasterea sau ignorarea asigurarii in unghiul mort.


Vezi pagina :
Frana de motor   ABS   ESP ...
        Inainte de a incepe sa discutam despre traficul pe timp de iarna doresc sa va explic cum se poate frana cat mai eficient cand avem zapada sau gheata sub roti.
               Ex:     Daca suntem in treapta a-3-a la o viteza de 50-55 km/h :
        Ridicam piciorul de pe acceleratie si il pozitionam pe pedala de frana, apasand cu finete pe aceasta fara a calca ambreiajul.
        Cand ajungem la o viteza de 35-40 km/h ridicam piciorul de pe frana, calcam ambreiajul,introducem schimbatorul de viteza in treapta a-2-a, ridicam piciorul de pe ambreiaj, dupa care putem sa calcam usor pe pedala de frana.
Vezi pagina :





Jocuri parcare Parcarea laterala Labrador Portofoliu Acvarii



Oprirea interzisa   Circulatia pe autostrada   Obligatii la calea ferata   Puncte de amenda   Depasirea se interzice

Infractiuni si pedepse   Prioritatea de dreapta   Obligatii in caz de accident   Circulatia pe benzi   Examen traseu   Cedeaza trecerea

Raspunderea contraventionala   Indicatoare de interzicere   Viteza in localitati


SUS




 

 

Brazilia Moldova Italia America Rusia Franta Belgia Grecia Germania Ukraina Spania Anglia Suedia
Scoala de soferi Bucuresti
Cafenea
Photoshop
Link
Diverse