In afara localitatilor
IARNA   Pregatirea pentru drum .
Pregatirea autovehiculului pentru drumuri in afara localitatilor

  -   Pregatirea autoturismului pentru calatorii in afara localitatilor.
Inainte de a pleca intr-o calatorie in afara localitatii este bine ca pe langa ustensilele din dotarea autovehiculului (triunghiuri reflectorizante, trusa de prim ajutor, cric, roata de rezerva si instinctor), sa ne dotam si cu:
- lanturi antiderapante;
- patura sau sac de dormit;
- mancare pentru 12-24 ore;
- rezerva de apa de 5 litri;
- lopata pentru zapada cu coada telescopica;
- lanterna, chibrite, lumanari, cutit sau toporisca;
- chiar daca traseul pe care urmeaza sa-l parcurgeti este relativ scurt este bine sa faceti plinul de combustibil;
- incercati sa nu plecati singuri la drum;
Probabil cele de mai sus par cam exagerate, dar va spun sincer ca cel mai mare cosmar al soferilor care conduc iarna este viscolul. Nu sunt multi cei care au trecut prin asa ceva, dar va garantez ca nu mai doresc sa treaca prin astfel de clipe.


Cum echipam cauciucurile cu lanturi ....




In functie de durata si intensitatea viscolului cat si de importanta drumului public pe care va aflati perioada de imobilizare a autovehiculului in troienele de zapada poate dura de la cateva ore pana la...?.
In speranta ca a-ti inteles importanta recuzitei descrise mai sus, am sa incerc sa va sugerez cateva sfaturi pentru a nu va pune viata in pericol, in cazul imobilizarii autovehiculului in timpul viscolului:
- apelati numarul de urgente 112 si eventual trimiteti mesaj la un post de radio care anunta periodic situatia din trafic, pentru a instiinta alti conducatori auto sa nu se aventureze in acea zona;
- pentru a va face vizibil in cazul in care apar autovehiculele de dezapezire, puneti in functiune avarile;
- periodic porniti motorul pentru a va incalzi (nestiind cat timp ramaneti blocat este bine sa faceti economie de carburant)
- daca sunteti singur incercati sa nu adormiti, daca mai sunteti cu cineva, o persoana poate dormi in timp ce cealalta sta de veghe;
- autovehiculul nu poate ramane nesupavegheat cat timp este cu motorul pornit din urmatoarele motive:
1. se poate bloca termostatul, motorul se supraincalzeste si se gripeaza;
2. rulmentul ventilatorul din interior (la istalatia de incalzire) se poate gripa, cablurile electrice se topesc si se produce incendiu in bordul autovehiculului ( am patit asa ceva cu ani in urma);
3. daca adormiti va puteti intoxica cu gazele de esapament ale autovehiculului (au fost oameni care au decedat din aceasta cauza), ce patrund prin gaurile tehnologice ale acestuia (caroseria autoturismului nu este etansa);
- lasati deschis geamul din partea opusa vantului aprox. 1 cm., pentru a se reamprospata aerul
din autoturism;
- periodic coborati din autoturism si curatati (folosind lopata din dotare) zapada din jurul acestuia si din zona esapamentului, deoarece se poate creea un zid etans de zapada in jurul podelei autovehiculului, ceea ce duce la patrunderea gazelor de esapament in caroserie si implicit la intoxicarea cu monoxid de carbon;
Daca autovehiculul ramane fara carburant (deci fara sursa de incalzire) in timpul imobilizarii in zapada ar fi bine sa luati urmatoarele masuri:
- incercati sa nu adormiti in autovehiculul neincalzit, deoarece in timpul somnului se poate instala hipotermia din cauza frigului, iar acesta sa fie ultimul si cel mai lung somn;
- pentru a va semnaliza prezenta amplasati triunghiurile reflectorizante pe plafonul autoturismului, incercati sa le prindeti cu ceva pentru a nu fi doborate de vantul puternic si periodic coborati din habitclu pentru a le curata;
- incercati sa folositi cat mai putin iluminatul interior sau exterior pentru a nu ramane fara curent in bateria de acumulator (se pastreaza energia electrica pentru cazuri exceptionale);
- daca este noapte e bine sa aveti o sursa de lumina in autovehicul pentru a nu intra in panica, astfel se poate folosi lanterna, sau mai bine lumanari, deoarece la acestea pe langa lumina aveti posibilitatea de a va incalzi palmele inghetate, dand organismului senzatia de caldura;
- pentru a nu slabii rezistenta organismului, incercati sa mancati si consumati cat mai multa apa pentru a nu va deshidrata (tremurul organismului din cauza, frigului consuma multa energie si poate duce la deshidratare)
- un lucru foarte important este sa va imbracati cat mai bine si penru a conserva caldura corpului, sa va acoperiti cu o patura sau sac de dormit;
- daca viscolul sa oprit, iar autoturismul este in continuare imobilizat in nameti fara carburant, puteti sa coborati, iar cu ajutorul cutitului sau a toporistii cu care ati dotat autoturismul, taiati vreascuri din copacii sau tufele de langa sosea si incercat sa incropiti un foc pentru a va incalzii, folosind autoturismul sau acostamentul ca paravan impotriva vantului;
Atentie ! In timpul viscolului daca ramaneti imobilizat nu plecati de langa autovehicul, chiar daca stiti ca prima localitate este la distanta mica. Din cauza viscolului si ninsorii vizibilitatea este foarte scazuta, iar riscul de a va ratacii este iminent. De multe ori dupa viscol, persoanele care au parasit autoturismele, au fost gasite inghetate pe camp, sau intr-o stare de hipotermie avansata.
Inapoi
Unghiul mort
                Unul din factorii importanti pentru prevenirea accidentelor in cazul schimbarii benzilor de circulatie, il reprezinta cunoasterea notiunii de unghi mort. Asigurarea in oglinzile retrovizoare fara o asigurare in unghiul mort este incompleta.
        Majoritatea accidentelor care se produc la schimbarea benzii de circulatie sunt cauzatae de necunoasterea sau ignorarea asigurarii in unghiul mort.


Vezi pagina :
Frana de motor   ABS   ESP ...
        Inainte de a incepe sa discutam despre traficul pe timp de iarna doresc sa va explic cum se poate frana cat mai eficient cand avem zapada sau gheata sub roti.
               Ex:     Daca suntem in treapta a-3-a la o viteza de 50-55 km/h :
        Ridicam piciorul de pe acceleratie si il pozitionam pe pedala de frana, apasand cu finete pe aceasta fara a calca ambreiajul.
        Cand ajungem la o viteza de 35-40 km/h ridicam piciorul de pe frana, calcam ambreiajul,introducem schimbatorul de viteza in treapta a-2-a, ridicam piciorul de pe ambreiaj, dupa care putem sa calcam usor pe pedala de frana.
Vezi pagina :





Jocuri parcare Parcarea laterala Labrador Portofoliu Acvarii



Oprirea interzisa   Circulatia pe autostrada   Obligatii la calea ferata   Puncte de amenda   Depasirea se interzice

Infractiuni si pedepse   Prioritatea de dreapta   Obligatii in caz de accident   Circulatia pe benzi   Examen traseu   Cedeaza trecerea

Raspunderea contraventionala   Indicatoare de interzicere   Viteza in localitati


SUS




 

 

Brazilia Moldova Italia America Rusia Franta Belgia Grecia Germania Ukraina Spania Anglia Suedia
Scoala de soferi Bucuresti
Cafenea
Photoshop
Link
Diverse