Situatii in trafic.
Situatii cu potential de risc.

Situatii cu potential de risc.

   

    1. Trecerile de pietoni.

    Indiferent unde ar aparea, la intersectii, in apropierea statiilor mijloacelor de transport in comun, sau in apropierea scolilor, trecerile pentru pietoni constituie un important factor de risc in circulatia urbana, si nu numai, datorita prostului obicei al pietonilor, de a se angaja in traversare fara o minima asigurare - legea neobligindu-i la acest lucru, considerānd trecerea de pietoni un fel de ” proprietate personala ” pe care ii vom vedea mergānd ” alene ” sau purtānd discutii cu prietenii.

    Asteptati-va la asta si nu va enervati !   Niciodata disputa nu trebuie inceputa de cel de la volan, macar pentru faptul ca este mai educat in ce priveste circulatia pe drumurile publice si ajutat fiind de masina, oricum va ajunge unde are nevoie inaintea pietonului, care poate a asteptat in frig un mijloc de transport in comun.

    Obligatia clara a conducatorului in preajma trecerilor pentru pietoni este - reducerea vitezei, si observarea fluxului de pietoni ce se deplaseaza pe trotuar, anticipānd intentia lor de a traversa

    2. Circulati cu mare atentie prin intersectii.

       Acordati prioritate celor in drept !!!!




    3. Circulatia pe timp de noapte.

    Se constituie intr-un factor de risc datorat utilizarii gresite a luminii de drum si a celei de intālnire de catre unii conducatori, sau proastelor reglaje la nivelul farurilor, ajungindu-se la ” orbire ”, fara sa mai vorbim de prezenta pe carosabil a vehiculelor simple, cu tractiune animala sau chiar a pietonilor, fara sa le fie in nici un fel semnalizata prezenta. Daca circulati noaptea, asigurati-va ca farurile va sunt reglate si reglajul lor poate fi corectat usor, din interior, in functie de incarcarea autovehiculului, folositi corespunzator luminile farurilor, schimbānd din timp la intersectarea cu alt autovehicul, concomitent reduceti viteza si pastrati-va in permanenta atentia concentrata asupra drumului pentru a putea recunoaste la timp eventualele alte vehicule nesemnalizate ce se deplaseaza pe partea carosabila sau pietonii.

   4. Circulatia in conditii meteo defavorabile.

    Circulatia in conditii meteo defavorabile(ploaie, polei, gheata, zapada, etc) este o adevarata ” aventura ” la care nu ar trebui sa se incumete decāt soferii peste care au trecut macar 12 luni de vechime. Daca totusi ati fost surprins de ploaie in timpul deplasarii, reduceti viteza, puneti in functiune stergatoarele de parbriz si daca nu ati facut-o inainte de deplasare, asigurati-va ca instalatia spalatorului de parbriz functioneaza. Ginditi-va la ce fel de pneuri aveti; pentru cele mai uzate sau pentru cele speciale pentru asfalt poate aparea fenomenul de acvaplanare.

    Toamna, pot aparea diferente importante de temperatura de la o zona la alta ( in cazul in care faceti curse lungi ), diferente de temperatura ce pot surprinde prin aparitia poleiului pe sectoare scurte - in special pe poduri sau in zonele inalte, a cetii in zonele joase, sau a noroiului pe sectoare de drum din preajma cāmpurilor fermelor agricole sau in mediu rural.

    Primavara, asteptati-va la multe gauri aparute in iarna, precum si la prezenta nisipului si a altor materiale antiderapante ce au fost utilizate iarna si care acum numai antiderapante nu sunt!


Inapoi
Frana de motor   ABS   ESP   SIPS  ...
        Inainte de a incepe sa discutam despre traficul pe timp de iarna doresc sa va explic cum se poate frana cat mai eficient cand avem zapada sau gheata sub roti.
               Ex:     Daca suntem in treapta a-3-a la o viteza de 50-55 km/h :
        Ridicam piciorul de pe acceleratie si il pozitionam pe pedala de frana, apasand cu finete pe aceasta fara a calca ambreiajul.
        Cand ajungem la o viteza de 35-40 km/h ridicam piciorul de pe frana, calcam ambreiajul,introducem schimbatorul de viteza in treapta a-2-a, ridicam piciorul de pe ambreiaj, dupa care putem sa calcam usor pe pedala de frana.
Vezi pagina :
Tehnici de baza in conducerea preventiva.

   Aceste tehnici se bazeaza pe:

  -   Vederea, observarea si concentrarea asupra pericolelor actuale sau potentiale.
  -   Pregatirea mentala pentru efectuarea unei curse, conduita fizica si psihica a conducatorului auto.
  -   Stapanirea tehnicilor de conducere necesare pentru a evita o situatie periculoasa sau de a limita consecintele unei astfel de situatii pe cale sa se produca.
Vezi pagina :
Factorii conduitei preventive sunt ...
        Vigilenta
    Este caracterizata de capacitatea conducatorului auto de a fi in permanenta atent la tot ceea ce se petrece in jurul sau.
        Prevederea
    Este reprezentata de capacitatea conducatorului auto de a anticipa situatile din trafic cat mai din timp si de a gasii solutii, astfel ca in desfasurarea traficului sa nu se produca evenimente rutiere.
Vezi pagina :





Jocuri parcare Parcarea laterala Labrador Portofoliu Acvarii



Oprirea interzisa   Circulatia pe autostrada   Obligatii la calea ferata   Puncte de amenda   Depasirea se interzice

Infractiuni si pedepse   Prioritatea de dreapta   Obligatii in caz de accident   Circulatia pe benzi   Examen traseu   Cedeaza trecerea

Raspunderea contraventionala   Indicatoare de interzicere   Viteza in localitati


SUS




 

 

Brazilia Moldova Italia America Rusia Franta Belgia Grecia Germania Ukraina Spania Anglia Suedia
Scoala de soferi Bucuresti
Cafenea
Photoshop
Link
Diverse