Imobilizarea fracturilor
Imobilizarea fracturilor


      Fracturile sunt ruperi totale sau partiale ale unui os, determinate de cauze accidentale.

Frecvent se rup oasele lungi ale membrelor, fracturile aparand cand osul este bolnav, sau la batrani, la care oasele sunt rarefiate.

  Semnele unei fracturi sunt:

    · Durerea locala care apare brusc, in momentul accidentului, este situata exact la locul fracturii, se exagereaza prin apasarea focarului de fractura si se diminueaza dupa imobilizarea corecta;

    · Deformarea locala, care tine de deplasarea fragmentelor din focarul de fractura si poate aparea in lungul osului sau in lateral;

    · Impotenta functionala adica imposibilitatea folosirii membrului fracturat.

    · Echimoza (vanataia) apare la interval de 1- 2 zile dupa accident.

 Semnele de siguranta ale unei fracturi sunt:

    · Mobilitatea anormala la nivelul focarului de fractura, in functie de axele osului respectiv;

    · Frecatura osoasa (zgomot de paraitura, care apare la miscarea sau lovirea capetelor fracturate);

    · Lipsa de transmitere a miscarii la distanta;

ATENTIE :

Se recomanda a nu se insista prea mult la cercetarea semnelor de siguranta a unei fracturi, deoarece la mobilizarea capetelor osoase se poate provoca ranirea unor artere sau a unor nervi din vecinatate.

   Imobilizarea unei fracturi se face astfel:

» » Clavicula: se utilizeaza doi colaci de panza rasuciti si legati la spate;

» » Brat: 1- 2 atele aplicate pe brat si apoi legarea bratului de torace;

» » Antebrat: 1 · 2 atele aplicate pe antebratul respectiv si suspendarea antebratului cu ajutorul unei fese legate de gat;

Picior: de obicei imobilizarea cuprinde in intregime membrul respectiv. Pentru aceasta, in cazul in care avem 2 atele, acestea se asaza fata in fata, pe partile laterale ale piciorului, in cazul in care avem o atela, o asezam pe partea laterala a piciorului si folosim, ca a doua atela, celalalt picior, legand strans picioarele victimei accidentului rutier.

Pentru fixarea oricarui tip de atela, trebuie avut grija ca aceasta sa nu apese pe rani sau sa produca rani accidentatului. Pentru aceasta orice obiect folosit drept atela va fi infasurat in fasa sau carpa.

Ca regula generala, orice atela trebuie sa depaseasca deasupra si dedesubt ambele articulatii ale osului fracturat, imobilizandu-le.

» » Pentru victima accidentului de circulatie suspecta de o leziune a coloanei vertebrale, masurile sunt urmatoarele:

   - Se urmareste mentinerea permanenta a coloanei vertebrale in linie dreapta, capul fiind tinut ceva mai jos decat picioarele, atat in timpul ridicarii cat si al transportului;

   - Capul si gatul accidentatului se mentin intr-o pozitie care sa asigure permeabilitatea cailor respiratorii superioare;

   - Imobilizarea unui accidentat cu leziuni ale coloanei vertebrale se face pe un plan tare (scandura lata, usa, etc.) pe care bolnavul este asezat cu fata in sus, intre perne sau haine, pentru a evita deplasarile laterale.


Primul ajutor
Masajul cardiac extern
     Urmareste reanimarea batailor cardiace in cazul in care inima a incetat sa mai bata.
     In mod obisnuit, in scurta vreme dupa aplicarea masajului, inima isi reia activitatea spontana. Reluarea activitatii se poate observa dupa reaparitia pulsului si colorarea pielii si mucoaselor. Accidentatul isi capata cunostinta, iar reflexele reapar.
Vezi pagina
Oprirea hemoragiilor
     Scurgerea sangelui in afara vaselor sanguine se numeste hemoragie. Se pot deosebi mai multe tipuri de hemoragii:
    Hemoragiile externe - in care sangele se scurge in afara organismului datorita sectionarii unor vase de sange. In functie de vasele sectionate deosebim: - Hemoragii arteriale, in care sangele, de culoare rosu aprins, tasneste intr-un jet sacadat, in acelasi ritm cu pulsatiile inimii; - Hemoragii venoase, in care sangele, avand o culoare rosu-inchis, curge lin continuu;.
Vezi pagina
Pansarea ranilor
     De modul in care am facut primul pansament depinde modul de vindecare al ranii.
    Controlul ranii. Ranitul va fi dezbracat sau se va recurge la taierea hainelor in zona ranii pentru a se putea aprecia locul unde se afla rana, intinderea si aspectul ei.
Curatirea ranii. In rana pot ramane deseori corpuri straine (pamant, nisip, bucatele de stofa, cioburi) ce trebuie inlaturate cu ajutorul unei pense sterile.
Vezi pagina
Respiratia artificiala
     Accidentatul sta intins pe spate, cu fata in sus.
     Se controleaza caile respiratorii superioare pentru a avea siguranta ca nu sunt blocate cu sange, secretii, noroi sau alti corpi straini. In cazul infundarii lor, se recurge la desfundarea lor cu ajutorul degetelor. Salvatorul se aseaza in genunchi, langa capul victimei.
Vezi pagina
Transportul
     Ridicarea, deplasarea, urcarea in 'Ambulanta' si transportul accidentatilor au o importanta deosebita.
Multe complicatii pot aparea tocmai din cauza unor greseli comise cu ocazia ridicarii si transportului, mai ales in cazul politraumatizatilor si marilor traumatizati.
In timpul mobilizarii, victima accidentului rutier trebuie manevrata cu atentie si blandete. Geamatul victimei trebuie sa opreasca manevrele si gesturile care le determina.
Vezi pagina
Noua legislatie rutiera 2014
     Noul Cod Rutier
     Raspunderea contraventionala
     Lista amenzilor conform noului Cod Rutier din Romania
Vezi pagina
Intersectiile
Intersectii      INTERSECTIA este - orice incrucisare , jonctiune sau bifurcare de drumuri , inclusiv spatiile formate de acestea..
     La apropierea de o intersectie conducatorul de vehicul trebuie sa circule cu o viteza care sa ii permita oprirea , pentru a acorda prioritate de trecere participantilor la trafic care au aceste drept.

    Intr-o intersectie cu centru imaginar schimbarea directiei de mers la stanga se face prin ocolirea centrului imaginar al intersectiei prin dreapta .
Exceptii :      Prin exceptie de la regula de mai sus ocolirea centrului imaginar al intersectiei se va face prin stanga acestuia atunci cand :

Vezi pagina
Sfaturi utile pentru soferii bucuresteni
     Daca ai masina, trebuie sa inveti sa o conduci ca un bucurestean .
         In momentul in care te urci la volan , trebuie sa uiti tot ce ai invatat la scoala de soferi ( daca ai facut-o ) . Numai fraierii conduc ca la carte .
    Oprirea si stationarea.      Poti sa opresti unde vrei si sa stationezi cat vrei, cu conditia sa :
Vezi pagina


Oprirea interzisa   Circulatia pe autostrada   Obligatii la calea ferata   Puncte de amenda   Depasirea se interzice

Infractiuni si pedepse   Prioritatea de dreapta   Obligatii in caz de accident   Circulatia pe benzi   Examen traseu   Cedeaza trecerea

Raspunderea contraventionala   Indicatoare de interzicere   Viteza in localitati


SUS




 

 

Brazilia Moldova Italia America Rusia Franta Belgia Grecia Germania Ukraina Spania Anglia Suedia
Scoala de soferi Bucuresti
Cafenea
Photoshop
Link
Diverse