Intoarcerea din trei miscari
Intoarcerea din trei miscari
        Una dintre probele examenului de conducere este intoarcerea din trei miscari.
    Importanta acestei manevre consta in necesitatea utilizarii ei in traffic. Astfel pe strazile cu circulatie in ambele sensuri ( cu o singura banda pe sens ), datorita spatiului insuficient dintre marginile partii carosabile, autovehiculul nu poate fi intors dintr-o singura miscare.
        Pentru a intoarce autovehiculul prin manevre inainte si innapoi trebuie sa respectam cateva etape:
1.    Semnalizam dreapta , reducem viteza si oprim autovehiculul cat mai aproape de marginea din dreapta partii carosabile.
2.    Viram stanga TOTAL si introducem schimbatorul de viteze in treapta 1.
3.    Semnalizam stanga, ne asiguram din fata si din spate pentru a fi siguri ca nu se apropie un alt participant la trafic si pornim incet spre marginea din stanga partii carosabile. Oprim fara a lovi bordura , sau alte obstacole aflate pe trotuar.
4.    Viram dreapta TOTAL si introducem schimbatorul de viteze in marsarier.
5.    Ne asiguram STANGA , DREAPTA si facem plecarea de pe loc incet cu spatele catre bordura din partea dreapta a soselei. Pe toata perioada acestei manevre trebuie sa ne asiguram atat la pietonii cat si la vehiculele si autovehiculele care pot circula in acel moment. De asemenea trebuie sa ne intoarcem privirea catre roata din stanga spate pentru a opri inainte de a lovi bordura, sau alt obstacol aflat pe trotuar ( masina parcata, copac, stalpi da beton, pietoni, etc....).
6.    Viram stanga TOTAL si introducem schimbatorul de viteze in treapta 1.
7.    Facem pornirea de pe loc incet , concomitent cu asigurare in partea dreapta  ( pentru a nu se strecura un biciclist , prin spatiul ramas intre botul masinii noastre si bordura din fata. )  si incadrarea corecta pe banda corespunzatoare directiei de mers.

Din Ciclul   "Nu faceti ca ei"


Inapoi

Plecarea din rampa
Plecarea din rampa se poate efectua in doua moduri :

     Plecarea in rampa cu frana de mana.

          O modalitate mai usoara pentru a porni in rampa este aceea ca in momentul opririi sa actionam frana de ajutor (frana de mana). Dupa cuplarea franei de ajutor introducem schimbatorul de viteze in treapta 1 acceleram usor si ridicam fin piciorul stang de pe ambreiaj pana la punctul de cuplare (locul in care simtim ca discul de ambreiaj incepe sa frece placa de presiune). In momentul in care simtim un usor tremur la autovehicul se poate decupla frana de mana deoarece autovehiculul nu mai poate sa mearga in spate, acceleram usor si continuam sa ridicam foarte fin ....

Vezi pagina :

Conducerea ecologica
        Normele de poluare europene    EURO 2, 3, 4, 5,6.

    Conducerea ecologica presupune un consum redus de combustibil .
    In urma arderii combustibilului in cilindrii motorului rezulta gazul de esapament compus din monoxid de carbon, benzina sau motorina nearsa, funingine, iar la benzina cu plumb raman si resturi de plumb.
Vezi pagina :

Unghiul mort
                Unul din factorii importanti pentru prevenirea accidentelor in cazul schimbarii benzilor de circulatie, il reprezinta cunoasterea notiunii de unghi mort. Asigurarea in oglinzile retrovizoare fara o asigurare in unghiul mort este incompleta.
        Majoritatea accidentelor care se produc la schimbarea benzii de circulatie sunt cauzatae de necunoasterea sau ignorarea asigurarii in unghiul mort.


Vezi pagina :

Factorii conduitei preventive sunt ...
        Vigilenta
    Este caracterizata de capacitatea conducatorului auto de a fi in permanenta atent la tot ceea ce se petrece in jurul sau.
        Prevederea
    Este reprezentata de capacitatea conducatorului auto de a anticipa situatile din trafic cat mai din timp si de a gasii solutii, astfel ca in desfasurarea traficului sa nu se produca ....
Vezi pagina :
Frana de motor   ABS   ESP   SIPS  ...
        Inainte de a incepe sa discutam despre traficul pe timp de iarna doresc sa va explic cum se poate frana cat mai eficient cand avem zapada sau gheata sub roti.
               Ex:     Daca suntem in treapta a-3-a la o viteza de 50-55 km/h :
        Ridicam piciorul de pe acceleratie si il pozitionam pe pedala de frana, apasand cu finete pe aceasta fara a calca ambreiajul.
        Cand ajungem la o viteza de 35-40 km/h ridicam piciorul de pe frana, calcam ambreiajul,introducem schimbatorul de viteza in treapta a-2-a, ridicam piciorul de pe ambreiaj, dupa care putem sa calcam usor pe pedala de frana.....
Vezi pagina :


Oprirea interzisa   Circulatia pe autostrada   Obligatii la calea ferata   Puncte de amenda   Depasirea se interzice

Infractiuni si pedepse   Prioritatea de dreapta   Obligatii in caz de accident   Circulatia pe benzi   Examen traseu   Cedeaza trecerea

Raspunderea contraventionala   Indicatoare de interzicere   Viteza in localitati


SUS




 

 

Brazilia Moldova Italia America Rusia Franta Belgia Grecia Germania Ukraina Spania Anglia Suedia
Scoala de soferi Bucuresti
Cafenea
Photoshop
Link
Diverse