Chestionar mecanica   Nr.3

AutoStonny


Timp ramas:  

30:00


Chestionar cu intrebari de mecanica   Nr.3

1. Care sunt principalele avantajele ale pneurilor TUBELESS ?
a - sunt mai usoare;
b - se incalzesc mai putin si se imbunatatesc contactul cu drumul;
c - elimina aproape perfect pericolul exploziilor.
2. Care este rolul corectoarelor de franare ale autovehiculului (luminatoarele si repartitoarele de presiune) ?
a - regleaza fortele de franare functie de sarcina dinamica pe punte;
b - reduc efortul conducatorului de vehicul la pedala de frana;
c - reduc spatiul de franare la vehiculele cu tractiune pe spate, pe carosabil umed.
3. Ce parte a anvelopei este in contact permanent cu solul ?
a - carcasa;
b - talonul;
c - banda de rulare.
4. Ce reprezinta unghiul de fuga ?
a - inclinarea laterala a rotii;
b - inclinarea laterala a pivotului;
c - inclinarea laterala a sasiului.
5. Pentru ce este destinat sistemul de franare al autovehiculului ?
a - reducerea vitezei de rulare, inclusiv oprirea;
b - mentinerea constanta a vitezei la coborarea pantelor lungi;
c - imobilizarea vehiculului in stationare.
6. Operatiunea de masurare a noxelor la autovehicule echipate cu motor pe benzina consta in:
a - controlarea etanseitatii evacuarii gazelor arse;
b - determinarea concentratiei de CO la ralantiul motorului;
c - determinarea concentratiei de CO la o turatie a motorului de cel putin 2000 rotatii/minut.
7. Din ce cauza fluiera strident pneurile rotilor directoare la viraje si franari ?
a - din cauza stangerii excesive a articulatiilor mecanismului de directie;
b - din cauza presiunii mari din interiorul pneurilor;
c - din cauza dereglarii unghiurilor de cadere si de convergenta a rotiilor directoare.
8. Care sunt principalii factori care contribuie la uzarea prematura a pneurilor ?
a - incarcarea pe roata;
b - presiunea aerului in camera (pneu);
c - viteza autovehiculului;
9. Care sunt partile componente ale motorului ?
a - cilindrii si instalatiile auxiliare;
b - mecanismul motor si instalatiile auxiliare;
c - admisia si evaluarea.
10. Autovehiculele si remorcile pot fi certificate din punct de vedere al autenticitatii de catre:
a - Directia Politiei Rutiere;
b - Registrul Auto Roman.
c - Autoritatea Rutiera Romana;
11. Care dintre urmatoarele cauzele determina revenirea greoaie a rotilor directoare din viraj ?
a - lipsa lubrifiantului la articulatiile mecanismului de directie;
b - presiunea prea mare in pneurile rotilor directoare;
c - strangerea excesiva a articulatiilor puntii oscilante.
12. Ce se intelege prin masa totala maxima autorizata ?
a - masa totala a incarcaturii ce poate fi transportata;
b - masa proprie a unui autovehicul;
c - masa totala a vehiculului incarcat, declarata admisibila la autorizarea realizata de catre autoritatea competenta.
13. Defectiunile echipamentului de franare produc:
a - blocarea rotilor;
b - franari neunuforme intre roti;
c - franare discontinua.
14. Transmisia este alcatuita din ?
a - ambreiaj, cutia de viteze, transmisia cardanica, transmisia principala, diferentialul, arbori planetari si transmisia finala;
b - ambreiaj, cutia de viteza, transmisia cardanica, diferentialul si transmisia finala;
c - ambreiaj, cutia de viteze, transmisia principala, diferentialul si transmisia finala.
15. Ce rol are mecanismul de directie al vehiculului ?
a - permite conducerea vehiculului in linie dreapta si in viraje;
b - asigura stabilitatea vehiculului in toate conditiile de exploatare;
c - mentine controlul asupra directiei de mers a vehiculului.
16. Care sunt principalele avantaje ale pneurilor radiale ?
a - flancurile sunt mai flexibile;
b - confortul este superior deoarece pneul poate absorbi socurile;
c - au o mai mare stabilitate la viraje, chiar si la viteze ridicate si sunt mai putin zgomotoase.
17. Care este rolul cutiei de viteze ?
a - modifica forta de tractiune;
b - transmite momentul motor;
c - realizeaza cuplarea motorului.
18. Care este rolul ambreiajului ?
a - cupleaza si decupleaza legatura dintre motor si cutia de viteze.
b - protejeaza motorul de efectul de soc datorat momentelor rezistente;
c - amortizeaza vibratiile de torsiune ale arborelui motor.
19. Acvaplanarea reprezinta plutirea aparenta a pneului pe o pelicula subtire de apa. Cand intervine acvaplanarea ?
a - la deplasarea cu vitaza mare pe un carosabil umed;
b - la bruscarea directiei;
c - la inscrierea autovehiculului in viraje stanga/dreapta sau la abordarea unor curbe foarte stranse.
20. Daca motorul este prea rece atunci:
a - nu porneste;
b - porneste greu;
c - se caleaza.
21. In functie de utilizarea franelor, care sunt sistemele de franare ale unui autovehiculul ?
a - frana de stationare;
b - frana de serviciu;
c - frana de securitate.
22. Din ce cauza pot aparea emisii poluante la un motor de autovehicul ?
a - arderea combustibilului;
b - etansarea imperfecta a rezervorului de combustibil;
c - etansarea imperfecta a conductelor de alimentare.
23. Ce este necesar si util sa verificati inaine de a pleca la drum cu autovehiculul ?
a - daca exista suficient lichid in rezervorul spalatorului de parbriz;
b - daca functioneaza corespunzator sistemul de iluminare-semnalizare;
c - daca presiunea pneurilor este cea prevazuta in cartea tehnica.
24. Potrivit prevederilor legale, care este limita de uzura admisa pentru anvelope la autoturisme.
a - 1,5 mm.
b - 2 mm.
c - 2,5 mm.
25. Din ce cauza se ovalizeaza orificiile de prindere a rotii in suruburi ?
a - rularea mult timp pe drumurile cu denivelari;
b - rularea cu piulitele de fixare nestanse bine;
c - rularea cu o incarcatura prea mare in autovehicul.
26. Blocarea sau franarea unei roti aflate in miscare poate aparea atunci cand:
a - tamburul de franare este ovalizat;
b - nu exista suficient lichid de frana;
c - placutele de frana sunt uzate.






»  Chestionar Mecanica 1

»  Chestionar Mecanica 2

»  Chestionar    Masuri de prim ajutor