AutoStonny
Permis scuter 2013
       

Permis scuter
    Mopedele vor putea fi conduse, incepand cu data de 19 ianuarie 2013, numai cu permis de conducere. ( Indiferent de categoria pe care o aveti . )
    In Monitorul Oficial a fost publicata legea prin care se modifica Ordonanta de Urgenta ce reglementeaza circulatia pe drumurile publice.
    Potrivit legii, incepand cu 19 ianuarie, persoanele care nu detin permise de conducere din nicio categorie, trebuie sa sustina un examen teoretic si unul practic, pentru obtinerea permiselor din categoria “A1“ si “B1“ pentru mopede, scutere, ATV-uri si alte autovehicule dotate cu motoare de capacitate mica a caror viteza nu depaseste 45 de kilometri pe ora iar capacitatea cilindrica sa nu fie mai mare de 50 de centimetri cubi.

    Scuteristii nu pot obtine inca permisul auto, deoarece autoritatile nu au terminat inca metodologia de examen.     DECI : Nu pot face scoala si implicit nu pot sustine examenul.

    Conducătorii vehiculelor pe două roți vor fi obligați să aibă asupra lor actul de identitate.

Cum traversează mopediștii trecerile de pietoni

    Toți șoferii au interzis să circule pe acostamentul drumului, așa numita bandă de urgență. Excepție fac bicicliștii, care pot folosi acostamentul, dacă nu dispun de piste special amenajate și nu pun în pericol circulația. Mopediștii au obligația să circule pe un singur rând pe bandă. De asemenea, pe trecerile de pietoni se vor da jos de pe vehicule și le vor folosi ca pietoni. 

    Noile modificări le interzic mopediștilor să transporte pasageri în stare de ebrietate. Aceeași interdicție o au și transportatorii de mărfuri, în cazul pasagerilor din cabină. Bicicliștii au și ei câteva noi reguli. Ei sunt obligați să meargă într-un singur rând pe banda de circulație, nu au voie să folosească trecerile de pietoni, nu au voie să învețe mersul pe bicicletă pe drumuri intens circulate și sunt obligați să aibă asupra lor un act de identitate.

Adaugat la :   22 oct 2013
Legislatie :
Codul Rutier     19 ian 2013

        Art. I. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

       1. La articolul 6, punctele 6 si 21 se modifica si vor avea urmatorul cuprins: 6. autovehicul - orice vehicul echipat, prin constructie, cu un motor cu propulsie, in scopul deplasarii pe drum. Mopedele, troleibuzele si tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Vehiculele care se deplaseaza pe sine, denumite tramvaie, tractoarele folosite exclusiv in exploatarile agricole si forestiere, precum si vehiculele destinate pentru efectuarea de servicii sau lucrari, denumite masini autopropulsate, care se deplaseaza numai ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule.

Vezi pagina :
Normele de poluare europene EURO 2,3,4,5,6
        Conducerea ecologica

    Conducerea ecologica presupune un consum redus de combustibil .
    In urma arderii combustibilului in cilindrii motorului rezulta gazul de esapament compus din monoxid de carbon, benzina sau motorina nearsa, funingine, iar la benzina cu plumb raman si resturi de plumb.

    Normele de poluare europene( EURO 2, 3, 4, 5) au impus treptat constructorilor de motoare sa scada cantitatea de CO si de combustibil nears din gazele de esapament.
    Pentru combustibilul nears este prevazut un catalizator, pe teava de esapament la iesirea din galeria de evacuare a gazelor, care arde la temperaturi mari combustibilul nears. Pe galeria de evacuare este prevazut un senzor, sonda lambda, care masoara cantitatea de oxigen din gazele de esapament si da comanda calculatorului de bord sa dozeze combustibilul la injectoare.
    Prin masuri comportamentale, de control si verificare periodica a autovehiculului trebuie sa reducem atat consumul de carburant cat si a consumabilelor : anvelope, bucse, amortizoare, filtre, piese pentru reparatiile la motor,etc. Pe langa cele enumerate mai sus, sa nu uitam ca si politetea si buna crestere pot fi incluse in normele conduitei ecologice.
    Conducerea ecologica poate duce la o scadere substantiala a gradului de poluare si implicit la reducerea distrugerii stratului de ozon.
Inapoi

Factorii conduitei preventive sunt ...
        Vigilenta
    Este caracterizata de capacitatea conducatorului auto de a fi in permanenta atent la tot ceea ce se petrece in jurul sau.
        Prevederea
    Este reprezentata de capacitatea conducatorului auto de a anticipa situatile din trafic cat mai din timp si de a gasii solutii, astfel ca in desfasurarea traficului sa nu se produca ....
Vezi pagina :
Concentratia de alcool in sange
        Calculeaza continutului de alcool din sange

    - Cate Kg ai ?     - Cat timp a trecut de cand ai inceput sa bei ?     - Ce ai baut ?     - Calculeaza .        Din calcule pe care numai chimistii le pricep, relatia intre alcoolemia in sange "AS" si alcoolemia in respiratie "AR" este AS (miimi) = 2.1 AR mg/l Fiolele sau aparatele alcool test au indicat vizibil unitatile de masura si in unele cazuri se pot comuta din procente sau miimi in mg/l dupa necesitati sau legislatia fiecarei tari. In Romania, noua lege a circulatiei Rutiere a coborat limita de la 1 la mie la 0,8 la mie dincolo de care apare raspunderea penala.
Vezi pagina :
Plecarea din rampa
Plecarea din rampa se poate efectua in doua moduri :

     Plecarea in rampa cu frana de mana.

          O modalitate mai usoara pentru a porni in rampa este aceea ca in momentul opririi sa actionam frana de ajutor (frana de mana). Dupa cuplarea franei de ajutor introducem schimbatorul de viteze in treapta 1 acceleram usor si ridicam fin piciorul stang de pe ambreiaj pana la punctul de cuplare (locul in care simtim ca discul de ambreiaj incepe sa frece placa de presiune). In momentul in care simtim un usor tremur la autovehicul se poate decupla frana de mana deoarece autovehiculul nu mai poate sa mearga in spate, acceleram usor si continuam sa ridicam foarte fin ....

Rampa :
Unghiul mort
                Unul din factorii importanti pentru prevenirea accidentelor in cazul schimbarii benzilor de circulatie, il reprezinta cunoasterea notiunii de unghi mort. Asigurarea in oglinzile retrovizoare fara o asigurare in unghiul mort este incompleta.
        Majoritatea accidentelor care se produc la schimbarea benzii de circulatie sunt cauzatae de necunoasterea sau ignorarea asigurarii in unghiul mort.


Unghiul mort :
Frana de motor   ABS   ESP   SIPS  ...
        Inainte de a incepe sa discutam despre traficul pe timp de iarna doresc sa va explic cum se poate frana cat mai eficient cand avem zapada sau gheata sub roti.
               Ex:     Daca suntem in treapta a-3-a la o viteza de 50-55 km/h :
        Ridicam piciorul de pe acceleratie si il pozitionam pe pedala de frana, apasand cu finete pe aceasta fara a calca ambreiajul.
        Cand ajungem la o viteza de 35-40 km/h ridicam piciorul de pe frana, calcam ambreiajul,introducem schimbatorul de viteza in treapta a-2-a, ridicam piciorul de pe ambreiaj, dupa care putem sa calcam usor pe pedala de frana.....
Frana de motor :


Oprirea interzisa   Circulatia pe autostrada   Obligatii la calea ferata   Puncte de amenda   Depasirea se interzice

Infractiuni si pedepse   Prioritatea de dreapta   Obligatii in caz de accident   Circulatia pe benzi   Examen traseu   Cedeaza trecerea

Raspunderea contraventionala   Indicatoare de interzicere   Viteza in localitati


SUS




 

 

Brazilia Moldova Italia America Rusia Franta Belgia Grecia Germania Ukraina Spania Anglia Suedia
Scoala de soferi Bucuresti
Cafenea
Photoshop
Link
Diverse