Plecarea din rampa
Plecarea din rampa
Plecarea din rampa se poate efectua in doua moduri :

1.  Cu frana de mana .

2.  Din ambreiaj     ( Fara frana de mana ).

 

     Plecarea in rampa cu frana de mana.

          O modalitate mai usoara pentru a porni in rampa este aceea ca in momentul opririi sa actionam frana de ajutor (frana de mana). Dupa cuplarea franei de ajutor introducem schimbatorul de viteze in treapta 1 acceleram usor si ridicam fin piciorul stang de pe ambreiaj pana la punctul de cuplare (locul in care simtim ca discul de ambreiaj incepe sa frece placa de presiune). In momentul in care simtim un usor tremur la autovehicul se poate decupla frana de mana deoarece autovehiculul nu mai poate sa mearga in spate, acceleram usor si continuam sa ridicam foarte fin piciorul de pe ambreiaj.

     Pornirea in rampa cu ” ambreiaj patinat ”.

          Cea mai uzuala modalitate de plecare in rampa se face cu ajutorul ambreiajului patinat. Dupa oprirea autovehiculului in rampa, pedalele de ambreiaj si frana se tin apasate si se introduce schimbatorul de viteze in treapta 1. Pentru a porni fara ca autovehiculul sa mearga innapoi trebuie sa tinem apasata pedala de frana si sa ridicam fin pedala de ambreiaj pana simtim ca autoturismul tremura usor (punctul de cuplare ambreiaj-placa de presiune), in momentul cand simtim acest tremur, riducam piciorul drept de pe frana si apasam cu el usor pedala de acceleratie, ridicand in acest timp si piciorul de pe ambreiaj 1-2 milimetri pentru a ajuta autovehiculul sa plece de pe loc.

     Cum exersam manevra.

Cautati un loc cu circulatie redusa in care exista o rampa si faceti urmatorul exercitiu:

- Dupa ce a-ti oprit in rampa, introduceti schimbatorul de viteze in treapta 1, ridicati usor piciorul stang de pe ambreiaj pana simtiti ca autovehiculul incepe sa tremure usor si eliberati frana de serviciu trecand piciorul drept pe acceleratie.

-Daca autovehiculul sta pe loc in rampa, ridicati usor piciorul de pe ambreiaj (1-2mm peste punctul de cuplare) pana simtiti ca autovehiculul porneste. In momentul in care autovehiculul pleaca de pe loc apasati usor ambreiajul (2-3 mm) astfel in cat acesta sa se opreasca si sa mearga usor la vale cu spatele. Fara a actiona frana, doar ridicand usor piciorul de pe ambreiaj (2-3 mm) incercati sa stabilizati autovehiculul si sa-l faceti sa se opreasca din nou in rampa. Repetati exercitiul de mai multe ori.

- nu supraturati motorul.
- lucrati fin cu ambreiajul pentru a nu se opri motorul.
- efectuati acest exercitiu doar daca nu aveti alt autovehicul in spate.

Plecarea din rampa pe timp de iarna


Sursa: YouTube
Legislatie:
Intoarcerea din trei miscari
        Una dintre probele examenului de conducere este intoarcerea din trei miscari.
        Importanta acestei manevre consta in necesitatea utilizarii ei in traffic. Astfel pe strazile cu circulatie in ambele sensuri ( cu o singura banda pe sens ), datorita spatiului insuficient dintre marginile partii carosabile, autovehiculul nu poate fi intors dintr-o singura miscare.
        Pentru a intoarce autovehiculul prin manevre inainte si innapoi trebuie sa respectam cateva etape:
1.    Semnalizam dreapta , reducem viteza si oprim autovehiculul cat mai aproape de marginea din dreapta partii carosabile.
2.    Viram stanga TOTAL si introducem schimbatorul de viteze in treapta 1.
3.    Semnalizam stanga, ne asiguram din fata si din spate pentru a fi siguri ca nu se apropie un alt participant la trafic si pornim incet spre
Vezi pagina :
Unghiul mort
Unghiul mort                 Unul din factorii importanti pentru prevenirea accidentelor in cazul schimbarii benzilor de circulatie, il reprezinta cunoasterea notiunii de unghi mort. Asigurarea in oglinzile retrovizoare fara o asigurare in unghiul mort este incompleta.
        Majoritatea accidentelor care se produc la schimbarea benzii de circulatie sunt cauzatae de necunoasterea sau ignorarea asigurarii in unghiul mort.


Vezi pagina :
Frana de motor   ABS   ESP   SIPS  ...
        Inainte de a incepe sa discutam despre traficul pe timp de iarna doresc sa va explic cum se poate frana cat mai eficient cand avem zapada sau gheata sub roti.
               Ex:     Daca suntem in treapta a-3-a la o viteza de 50-55 km/h :
        Ridicam piciorul de pe acceleratie si il pozitionam pe pedala de frana, apasand cu finete pe aceasta fara a calca ambreiajul.
        Cand ajungem la o viteza de 35-40 km/h ridicam piciorul de pe frana, calcam ambreiajul,introducem schimbatorul de viteza in treapta a-2-a, ridicam piciorul de pe ambreiaj, dupa care putem sa calcam usor pe pedala de frana.
Vezi pagina :
Conducerea ecologica
        Normele de poluare europene    EURO 2, 3, 4, 5,6.

    Conducerea ecologica presupune un consum redus de combustibil .
    In urma arderii combustibilului in cilindrii motorului rezulta gazul de esapament compus din monoxid de carbon, benzina sau motorina nearsa, funingine, iar la benzina cu plumb raman si resturi de plumb.
Vezi pagina :


Oprirea interzisa   Circulatia pe autostrada   Obligatii la calea ferata   Puncte de amenda   Depasirea se interzice

Infractiuni si pedepse   Prioritatea de dreapta   Obligatii in caz de accident   Circulatia pe benzi   Examen traseu   Cedeaza trecerea

Raspunderea contraventionala   Indicatoare de interzicere   Viteza in localitati


SUS




 

 

Brazilia Moldova Italia America Rusia Franta Belgia Grecia Germania Ukraina Spania Anglia Suedia
Scoala de soferi Bucuresti
Cafenea
Photoshop
Link
Diverse